A whistleblower who uncovered systemic doping inside Russia’s track team tells “60 Minutes” he sent more than 200 emails about the cheating to the World Anti-Doping Agency, which told him it didn’t have the power to investigate inside the country.

In an interview that aired on the CBS news show Sunday, Vitaly Stepanov, a former worker at the Russian anti-doping agency, said WADA eventually steered he and his wife, 800-meter runner Yulia, to a German TV network that produced the 2014 documentary that preceded WADA’s investigation.

WADA spokesman Ben Nichols said before 2015, WADA didn’t have authority to conduct its own investigations, and officials didn’t think turning the information over to Russian investigators “would have led to the scrutiny required.”

Stepanov also told “60 Minutes” that the former head of Russia’s anti-doping lab told him four Russian gold-medal winners at the Sochi Olympics were on steroids.

AP Rio 2016 Summer Games page: http://summergames.ap.org